Italija 2017: Đenova & Milano #4



Pre nego što bilo šta počnem, da napomenem da je obilazak Đenove i Milana bio u 2 različita dana, ali sam shvatila da je najisplativije da ova dva grada smestim u jedan post, kako u sledećem ne bi bilo previše destinacija. Znam da je glup uvod, ne volim glupe uvode, ali izgleda da i moj blog mora da ima neki post sa glupim uvodom! :-D (Namerno sam 648 puta ponovila ,,glup uvod'')


Đenova





Malo formalnosti: Đenova, šesti po veličini grad u Italiji. Poznata kao njena najveća luka (otuda toliko pridošlica na obodu ovog grada - crnaca koliko hoćete i nećete). Sam izgled Đenove odlikuje zbijenost zgrada i kuća. Po meni, sveukupan utisak o gradu malo kvari ta slika vašara blizu vode. Kada se zađe dublje u unutrašnjost Đenove, tu se vide njene prave čari i istorijske znamenitosti koje ona krije.



Fun fact: istorija vezana za ,,džins'' kao komad odeće i kao reč - Francuzi su izdržljivu mornarsku tkaninu nazivali ,,plave đenovske'' (blue de Genes), kako se i dan danas naziva ova popularna tkanina.




Luka, koja je maltene zaštitni znak Đenove, krije još jednu tajnu - akvarijum. Akvarijum u Đenovi je najveći u Evropi i nezaobilazna je atrakcija kada se nađete u ovom gradu. Nalaze se skoro sve morske vrste, igrica gde možete napraviti sopstvenu ribicu i pustiti je u virtuelni akvarijum, mnoštvo interesantnih životinja koje najverovatnije ne bi ste imali prilike da vidite roneći u plićaku. Čak i prilika da pomazite ražu, ako imate sreće da vam se dovoljno približi!






Osoba koja je verovatno glavni zaštitni znak grada je, naravno, Kristofer Kolumbo. U njegovu kuću, ili bar njene ostatke, nismo uspeli da uđemo. Bila je potrebna pratnja osobe starije od 18 godina, a vodič je rekao da grupne posete ne primaju, već ako nekog zanima može da iskoristi slobodno vreme za odlazak tamo.





Ono što Đenovi daje karakterističnu crtu lepote je različita nadmorska visina određenih delova grada, pa to deluje neopisivo lepo kada se posmatra. Šarenoliko, šarmantno, šašavo! (Morala sam da sklopim 3 reči na š kad sam već krenula...)

Duomo di Genova; Cattedrale di San Lorenzo - nalazi se u istoimenoj ulici San Lorenca. 

Arhitektura i spoj boja u ovom gradu je nešto što me potpuno oborilo s nogu.




Kao i uvek - nezaobilazni deo obilaska bilo kog italijanskog grada.
Chiesa del Gesu 





Pravi lučki grad, sa svetionikom, brodovima, šarenolikim zgradama. Ima neki poseban šarm i šmek ta Đenova!
Jedno otkriće mene i moje 'ekipice' je brod blizu akvarijuma, na kom je sniman film ,,Pirati'' (ne Pirati sa Kariba, nego film iz '86). Sećam se koliko je tu bilo zabave, smeha, slikanja, glupiranja, razgledanja, izmotavanja, improvizovanja...




Takođe me očarala ulica San Lorenzo, što se uzima kao neka glavna ulica, odnosno jedna od glavnih. Toliko atrakcija na jednom mestu, mnogo ljudi, na sve strane zanimljivi butičići, sladoledžinice, restorani... U teoriji ovo sve na jednom mestu zvuči malo nespojivo, ali u praksi Đenova je to savršeno iskombinovala! (One šarene slike gore su vam zgrade upravo iz ulice koju vam ovde pominjem.)



Piazza de Ferrari iza koje se nalazi kulturno-istorijska građevina Palazzo Ducale, u kojoj se održavaju izložbe i brojne druge kulturne atrakcije, uglavnom subotom i nedeljom. 


Toliko je lepih uspomena vezano za Đenovu, odmah mi je prirasla srcu. Dogodovština po kojoj ću je pamtiti je kada smo se drugarica i ja ušunjale u Internacionalni muzej bioskopa; već možete da pretpostavite šta nas je tu sve čekalo. Samo nas dve smo bile dovoljno hrabre i lude da prođemo sa druge strane ulaza, čak i pored čuvara koji je bio zauzet isterivanjem naših drugara jer ih je ubeđivao (na italijanskom, naravno) da se muzej uskoro zatvara i da ne mogu da uđu. Za to vreme, nas dve smo razgledale postavu i divile se svemu što smo videle. Moram da priznam da dosta likova iz filmova sam prepoznala, ali te filmove nikada nisam odgledala. Neki me jednostavno ne interesuju, a neki... me ne zanimaju dovoljno... Hahaha :-D





Zaključak: Kako se sada vratiti u realnost?



Milano





Znam da vam je svima prva asocijacija, kada se spomene Milano, naravno - Milanska katedrala. Moram da kažem da je i meni, jer je to većinski deo onoga što sam u ovom gradu videla. Nije bilo puno vremena, a mislim da je i Milano, kao i svi drugi gradovi, vredan pažnje i istraživanja.



U jednoj reči bih ga opisala: glorious. Ne znam kako kod nas da prevedem tu reč, a da ima istu težinu. Famozan? 



Milanu bih zamerila samo to što je prepun u bilo koje doba godine, rekla bih. Toliko je ljudi... Prava košnica. Međutim, opravdano je sve to uzimajući u obzir njegove lepote. Šalim se, tu gužvetinu ne mogu da mu oprostim! Znam da nije njegova krivica, on je samo lep. (Da, pričam o Milanu. Ne Milanu (muško ime). Milanu.)


Galerija Lafajet (Lafayette) - poznata galerija po kojoj je Milano čuven. Nalaze se razni butici skupih brendova, a ako obratite pažnju na gornji deo - kada stanete u centar videćete četiri slike koje predstavljaju četiri kontinenta. Istražite ovo još malo, verujte mi, vredi! Fantastično su naslikane i divno izgledaju.
Takođe, postoji legenda da ako stanete desnom nogom na rupicu mozaika bika i okrenete se tri puta oko svoje ose, imaćete sreće. (Ili treba da zamislite želju? Nisam sigurna.)


Ceo izgled i koncept ove galerije me oduševljava. Ne zato što izgleda ,,skupo'' i ,,fensi'' već zato što odiše nekim posebnim šarmom i elegancijom.


Kada uhvatiš pravi kadar u pravom momentu! 

Prva destinacija nam je bio stadion San Siro. Muški deo populacije se... malo je reći raspametio? Nama devojkama je bilo interesantno za videti, ali pošto nismo u tom 'svetu fudbala', nismo se toliko oduševile. Svakako, zanimljiva atrakcija i lep osećaj biti tu i imati priliku da vidiš to.



Dok gledam ove slike, prisećam se momenata sa putovanja i dogodovština - sve to proživljavam opet i jako sam srećna zbog toga. Uopšteno, srećna sam što sam imala priliku da posetim ovako divna mesta.
(Još jedan post iz ove serije vas očekuje uskoro, a nakon toga prelazimo na nešto novo!)

14 comments:

  1. Nisam bila u Milanu ali ni u Djenovu. Mada na slikama je predivno, ne sumnjam da je uzivo jos ljepse. Fotografije su divne!
    xoxo


    leylaslifee.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Divan post,nisam posetila ni Milano,ni Djenovu,slike su prelepe!!❤

    DIY->vjovana2.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Eh procitala sam svaki tvoj post od kad si pocela da pises gde si sve putovala, i bas sam uzivala. Pre svega, slike su zaista prelep, a verujem da je i sama Italija savrsena. Ja jos uvek nisam je posetila, jer iz nekih razloga uvek pronadjem neki drugi evropski grad gde zelim da otputujem, i Italiju uvek ostavim na poslednjem mestu. Ali znam da cu je sigurno u skorijem periodu posetiti. xD

    Na mom blogu je novi post Kako biti lokalna seljanka na letnjem raspustu, pa obavezno pogledaj. :)
    worldarounyo.blogspot.rs

    ReplyDelete
  4. Jako lepo si prenela celu emociju ova dva grada. :)
    Uživala sam u fotografijama <33

    ReplyDelete
  5. Kako kul slike!
    Nilsam nilad ovdje bila,nadam se da cu nekada. Zaista ti je super post,predivna mjesta kao i ti :)
    Posjeti i nas blog,znacilo bi nam :)

    sweet-girls-em.blogspot.b

    ReplyDelete
  6. Arhitektura, boje, istorija! Apsolutno sam oduševljena! A toliko mi je drago što si napisala sve ove postove o Italiji jer zaista uživam čitajući ih ♥♥

    Teodora's small world

    ReplyDelete
  7. Italija je predivna zemlja i baš planiram da posetin Đenovu do kraja ove godine. Oduševljena sam sa arhitekturom i sa tvojim divnim fotkama. Odličan post zaista, uspela si da nam dočaraš ova dva prelepa grada! ♡

    Novi post -> iammilitza !

    ReplyDelete
  8. Ajme meni,ja sam valjda jedina koja je pala kad je vidjela sliku 'San Sira' i vjerojatno jedina koja bi otišla samo na taj stadion!Oba grada su vrlo lijepa kao i slike kojima si pokazala njihovu ljepotu.Vrlo lijep i sladak post! :)
    Uniquisi

    ReplyDelete
  9. Pročitala sam celu seriju ovih postova i zaista sam oduševljena, predivno si uspela da preneses atmosferu i utiske svojih putovanja 💙💙! Autic iz Djenove koji si gore fotkala je preedivan 💙💙🚀! Divno draga moja, svaka ti čast!

    ReplyDelete
  10. Nikad ne bih pomislila da reč jeans ima veze sa Đenovom, haha. Slike su divne, ne znam da li mi se više sviđa Đenova ili Milano. Možda ipak Milano, ali samo zbog duomo di Milano.
    BS, xx | http://www.queenbsdiary.com/

    ReplyDelete
  11. Imas predivan blog!!Post mi se jaako dopada,a slike pogotovo.Ja sam oduvek zelela da posetim Italiju i nadam se da jednog dana i hocu.Pratim te!!

    Moj blog je nov,ako mozes,pogledaj ga.Hvalaa! ---> livelaughloveblogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. O moj Boze, da li je ono bio delfin?
    Oni su takoo divni, blago tebiii!
    Ako ikada odem u Italiju ovo cu sigurno posetiti.
    Slike su ti predivne, predivne stvarno!! Toliko si se potrudila da nam sve izneses ovde.

    Novi post, pogledaj ako zelis: http://happinessalwaysbringsbeauty.blogspot.rs/
    Instagram bloga: marija.lalala

    ReplyDelete
  13. Predivan post kao i fotografije.
    Italija je divna država.
    Nikada nisam bila u Đenovi, mada od osnovne škole imam želju da je posjetim!
    Želim ti lijep vikend, draga!

    ReplyDelete
  14. Sjajn post, draga moja! I sama se mogu pohvaliti da sam posetila Italiju, i utisci su i vise nego izvanredni. Doduse, ja sam bila u Rimu, ali i Milano i Đenova plene sjanom lepotom. Fotografije su izvrsne, uspela si da nam preneses sve cari ovih gradova!

    Visit me, Gothic

    ReplyDelete

Da čujem vaše mišljenje. :)